En 1971, la municiparo Lille Métropole lanĉis internacian konkuradon por ekipi la aglomeraĵon de nova sistemo por publika transporto. The VAL 206 is one of the VAL series, an automated guideway transit system manufactured by Matra.Because it uses rubber tires, it is suitable for applications that require high acceleration / deceleration. Les véhicules sont équipés d'un système d'affichage à chaque extrémité de cabine, renseignant les passagers sur les prochaines stations desservies, les correspondances, et le côté de sortie du métro ; cependant, ce système d'affichage n'est installé que sur les rames toulousaines, les rames coréennes et celles du CDGVAL. It is narrow gauge and has rubber wheels and goes 35 mph. Ardellanoe. Elles peuvent être couplées entre elles pour obtenir de plus longues rames mais restent malgré tout de petits véhicules, comme leur nom l'indique, appropriés pour un faible nombre de voyageurs (CDGVAL, Orlyval) ou à des villes de moyenne ou grande taille (Lille, Rennes, Toulouse). Les véhicules de type VAL sont pilotés depuis un poste central (PCC). It has two lines, with a total length of 45 km (28 mi), and 60 stations. Lettre n° 14 de janvier 2007 de l'Association ferroviaire française des ingénieurs et cadres, Document de présentation de Siemens du VAL 208 NG, https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=VAL_208&oldid=175485599, Matériel roulant du métro d'Île de France, Article Matériel ferroviaire avec paramètre Génératrice, Article Matériel ferroviaire avec paramètre Places assises, Catégorie Commons avec lien local identique sur Wikidata, Portail:Transports en commun/Articles liés, Portail:Transports en Île-de-France/Articles liés, licence Creative Commons attribution, partage dans les mêmes conditions, comment citer les auteurs et mentionner la licence, 6 rames VAL 208NG de Turin circulaient en prêt de 2006 à 2009 sur la, Plus grand parc de VAL 208 en exploitation et rames de 52 mètres. Les véhicules sont fabriqués en Autriche, à Vienne dans l'usine SGP[3] de Siemens. Browse more videos. into service in Lille in 1983, this urban metro system has been continually brought up to the state of the art with regard to comfort, reliability and safety. Les stations de métro qui accueillent ce type de matériel sont équipées de portes palières automatiques le long des quais. Le résultat pour les voyageurs est la disparition d'un bruit aux alentours de. Les VAL 206 et VAL 208 ont une largeur respectivement de 206 et 208 centimètres. It opened to the public in 1983, and was expanded in 1984. It has two lines, with a total length of 45 km (28 mi), and 60 stations. Échange voyageurs d'une rame VAL 208 à la station Fives, sur la ligne 1 du métro de Lille. Rames dotées d'une climatisation, une première. Uijeongbu ULine VAL208.jpg 1,865 × 1,533; 1.93 MB. Plastics are widely used for many parts, but doors and handrail are made of stainless steel. The traction control system does not adopt the VVVF control, and it has become a conventional chopper control. Description: Une rame de type Val-208 du métro de Lille. The 206 classification comes from the fact that the width of the vehicle is 206 cm. It has been adopted by multiple railway operators since 2000. VAL 206 It is mounted inside each wheel, and the power from the traction motor is transmitted via the planetary gear and the Cardan joint mechanism. Le démarrage des rames du garage pour les mettre en circulation (cas d'affluence) ou les retirer de la circulation se fait par le poste central. The Lille Metro (French: Métro de Lille) is a driverless light metro system located in Lille, France.It was opened on 25 April 1983 and was the first to use the VAL (French: véhicule automatique léger, English: light automated vehicle) system.While often referred to as the first fully automated driverless metro of any kind in the world, the Port Liner in Kobe, Japan predates it by two years. In the successor to VAL 206, the system is compatible with VAL 206. [Lille] VAL 208 Métro 1 - Fives. Although earlier VAL systems were built by Matra, by the time Rennes was ready to receive its trains the French firm had been taken over by the German giant, Siemens. The first moves towards a new, integrated rapid transit system for Lille were taken in 1971. Cette version se différencie de la première par plusieurs détails : Comme tout métro automatique, le VAL 208 n'a pas besoin de conducteur, et donc pas de cabine de conduite. The color tone inside the car varies depending on the railway operator. According to the climate of Europe, although air conditioning is not installed in the basic specification, air conditioning is installed only in the Uijeongbu Light Rail Transit train at South Korea. Flights Lisbon - Lille from €208 with eDreams It also includes two other extra tram lines. On the other hand, since this train is basically a two-car train, it is suitable for low-population areas and medium-sized cities. Le VAL 208 est un modèle du métro VAL conçu par Siemens Transportation Systems. Le système des portes est différent, ce qui est détectable au bruit plus violent sur la nouvelle génération, et les poignées d'évacuation sont également différentes. Ce type de métro (VAL 206 et 208) nécessite des quais rectilignes, d'où la difficulté d'installer des stations dans certains lieux, alors pour un métro classique les stations en courbe ne posent aucune contrainte. 5 km Line 2 extension from Fort de Mons to Tourcoing Centre, due to open on August 18. A train of type Val-208 on the Lille Metro Main article: Lille Metro. VAL 208 of Lille (89 F) VAL 208 of Rennes (7 F) VAL 208 of Toulouse (12 F) Media in category "VAL 208" The following 2 files are in this category, out of 2 total. Lille Valbygård er et opholdssted med plads til otte unge mellem 8 og 18 år. La entrepreno Matra Transport (kiu post 2001 iĝis Siemens Transportion Systems) estis elektia en 1973 por la konstruo de la projekto VAL (Véhicule Automatique Léger, t.e. Les véhicules sont conduits automatiquement en conditions normales de circulation. 4 years ago | 55 views. The Lille Metro is a VAL system (véhicule automatique léger = light automated vehicle), which opened on May 16, 1983, the first automatic metro line in the world. Metro automatique type VAL modele 208 de siemens tranportation #Automatique #CCGVAL #Lille #Matra #Metro #Orlyval #Rame #Rennes #Siemens #TCSP #TORINO #Toulouse #Train #tranports_en_commun #Transpotation #Turin #VAL Le chiffre « 208 » dans son intitulé renvoie à la largeur de la cabine, qui mesure 208 cm, soit 2,08 m. Ce modèle remplace le modèle VAL 206. Tout comme le VAL 206, le VAL 208 est sonorisé pour annoncer les stations. Aglomeracja Lille, mapa komunikacji miejskiej 2012 - Autor: Banan. Inside VAL 208 (Lille Metro).jpg 640 × 480; 120 KB Jielbeaumadier metro fort de mons vda 2010.jpg 4,000 × 3,000; 4.91 MB Jielbeaumadier ustl metro 2006.jpg 2,272 × 1,704; 1.05 MB Trajet sur la ligne 1 du métro de Lille à bord d'un val 208 avec un énorme bouchon dès le départ du terminus entre Chrb calmette et Gare Lille Flandres. A type VAL-208 vehicle of the Lille metro. The prototype appeared in 1973 a… Croisement de rames de métro VAL 208 sur la ligne 1 du métro de Lille, à la station Caulier sur le réseau Ilévia. METRO - Détail d’un bogie de VAL Un nouveau type d’aiguillage Le tunnel profond de la ligne 1 entre Fives et République Les rames VAL 206 / VAL 208 Historique du réseau VAL METRO 52M - Suivi du projet METRO 52M - Migration du système de pilotage automatique METRO 52M - Réalisation des essais du nouveau pilotage automatique Primary suspension is by rubber tires, with pairs of horizontal tires to provide lateral guidance. VAL is my faviourite automated metro system, it is completly automatic, and unlike other similar systems, there are no staff to be seen anywhere. Les plaques des pas de portes de la première génération sont marqués des logos des entreprises, La motorisation est différente. La rame n'utilise pas de dispositif de transmission de mouvement. 0:24. Looking for cheap flights from Lisbon to Lille? Learn how and when to remove this template message, Villamos hajtásrendszerek – Az Alstom PMM alkalmazásai - Alstom, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=VAL_208&oldid=998375518, Electric railcars and multiple units of Italy, Articles lacking in-text citations from May 2018, Articles needing additional references from May 2018, All articles needing additional references, Creative Commons Attribution-ShareAlike License, Abolition of the Matra logo that was on the door, Reduction of noise by reviewing traction motor specifications, This page was last edited on 5 January 2021, at 02:50. Discover and Share the best GIFs on Tenor. Because of automatic operation, the delay is small, the train density can be increased. The Val is setting new standards in efficiency and availability, and is designed for streamlined associated civil works. All stations have doors between the platform and the train. The perfect Ligne1 Val208 MétroLille Animated GIF for your conversation. The lines are owned by Clear Channel Communications Line 1. Lille Lille is home to the original VAL system. The powerful propulsion and the improved adhesion resulting from En cas de panne, un système d'accostage automatique permet à une rame de venir s'accrocher à celle en panne et de la tirer ou la pousser. Les délais entre deux rames sont relativement faibles (on peut descendre jusqu'à la minute). Specific changes are as follows. A train of type Val-208 on the Lille Metro. Cité Scientifique - Professeur Gabillard (métro de Lille Métropole) ... VAL 208 - Lille 2.JPG 3,264 × 2,448; 1.54 MB. Un système de télésurveillance est parfois installé à l'intérieur du VAL, ce qui est le cas dans certaines villes, comme à Lille. Cité de l'architecture et du patrimoine. Inside VAL 208 (Lille Metro).jpg 640 × 480; 120 KB. Count on eDreams and search for last minute deals on flights, useful travel tips and more! Rennes uses VAL 208 vehicles, which are slightly lighter and wider than older VAL 206s used in Lille. 1:47:51. The Lille Metro (French: Métro de Lille) is a driverless metro located in Lille, France.It was opened on 25 April 1983 and was the first to use the VAL (French: véhicule automatique léger, English: light automated vehicle) system.This VAL system was the first fully automated driverless metro of any kind in Europe. . The number 208 in the name comes from the fact that the width of the vehicle is 208 cm. MATRA transportation in LILLE in 1983 is a fully automated driverless light rail that is monitored from an operation control center. Numery taborowe Nazwa modelu Producent Nadwozie Podwozie … Captions. The new generation Val is a fully Automated People Mover (APM) solution on rubber tires, offering the lowest total cost of ownership for cities and airports.